مسافران نوروزی زنجان، بازدید از گنبدسلطانیه و طولانی ترین بازار سنتی کشور را به خاطر بسپارند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 514
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
علیمردانی:

مسافران نوروزی زنجان، بازدید از گنبدسلطانیه و طولانی ترین بازار سنتی کشور را به خاطر بسپارند


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح قابلیت‌های گردشگری استان زنجان گفت: حسینیه اعظم زنجان، مسجد جامع زنجان، گنبد سلطانیه، غار کتله خور از جمله مهم‌ترین اماکن مذهبی، سیاحتی و تاریخی زنجان است که می‌تواند جاذبه‌های بسیاری را برای گردشگران فراهم آورد.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، افزود: این استان دارای مناطق زیبا و تاریخی زیادی است که متأسفانه به علت برخی کم‌کاری‌ها در حوزه مدیریت گرشگری استان از گذشته تاکنون مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

نماینده مردم در زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان زنجان می‌توان از گنبد سلطانیه، غار کتله خور نام برد.

وی همچنین امامزاده سید ابراهیم، حسینیه اعظم زنجان، مسجد جامع زنجان، بقعه امامزاده زیدالکبیر را از جمله اماکن مذهبی خواند که در استان زنجان می‌توانند جاذبه‌های زیادی  را برای افراد علاقه‌مند داشته باشند.

علیمردانی در تشریح ویژگی‌های گردشگری گنبد سلطانیه، گفت: این  گنبد  به عنوان بزرگترین گنبد خشتی جهان بوده و این بنای تاریخی که جزو میراث جهانی بشر است در شهر سلطانیه در ۳۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و بنای آن به دستور سلطان محمد خدا بنده از سال ۷۰۴ هجری قمری شروع و در مدت ۹ سال در تاریخ ۷۱۳ هجری قمری پایان یافته است.

وی افزود: ساخت این گنبد در سال ۷۰۲ هجری قمری به دستور الجایتو در شهر سلطانیه، پایتخت آن زمان ایلخانیان آغاز شد و در سال ۷۱۲ هجری قمری به اتمام رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه قرار دارد و در فهرست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده‌است و شامل سه بخش اصلی ورودی، تربت‌خانه و سردابه ‌است.

 





:: برچسب‌ها: جاذبه , تاریخی , فرهنگی , طبیعی , زنجان , محسن , علیمردانی ,



مطالب مرتبط با این پست
.